Matra Djet je francúzske športové auto, ktoré pôvodne navrhol a predával René Bonnet. Išlo o prvé sériové cestné auto na svete s motorom vzadu. Produkcia trvala od roku 1962 do roku 1967 a predávali sa pod rôznymi názvami, medzi ktoré patrili Bonnet Djet, Matra-Bonnet Djet, Matra Sports Djet a nakoniec Matra Sports Jet.

Už na svoju dobu DJET nepredstavoval prevratnú technickú novinku, ale auto si i tak dokázalo nájsť srdcia mnohých fanúšikov. Bol poháňaný motorom s výkonom 65 PS (48 kW) s objemom 1 108 ccm z Renault 8. Auto dosahovalo maximálnu rýchlosť 165km/h a v neskoršom prevedení (JET VI) až 200km/h. Celkovo bolo vyrobených 1707 vozidiel a jeden z nich bol darovaný aj J.Gagarinovi. Malo ísť samozrejme o reklamný ťahák.

Celá karoséria vozidla bola vyrobená zo skleneného vlákna. Nedostatočné odhlučnenie motora a vibrácie karosérie viedli k mnohým úpravám, ktoré trvali až do ukončenia produkcie v roku 19637, kedy na trh prichádza nový model Matra 530. V roku 1964 pôvodný majiteľ (R. Bonnet) kvôli finančným problémom predáva svoju značku spoločnosti Matra.
TECHNICKÉ PARAMETRE
- rázvor – 2 400 mm
- dĺžka – 4 220 mm
- šírka – 1 500 mm
- výška – 1 200 mm
- pohotovostná hmotnosť – 660 kg
MOTOR A PREVODOVKA
- 996 cc Cléon-Fonte Gordini DOHC I4
- 1,108 cc Cleone Fonte OHV I4
- 1,255 cc Cléon-Fonte Gordini OHV I4
- 4-rýchlostná manuálna prevodovka
