Vzor americkej vlajky na pozadie

PREVENCIA A RIEŠENIE PROTI PREHRIATIU MOTORA

Prehriatie motora spôsobené vyvretím vody je hlavnou príčinou poruchy vozidla, ktorá často vedie k trvalému poškodeniu, no často sa mu dá predísť prechodom na bezvodé chladiace kvapaliny Evans.

PRODUKTY EVANS NÁJDETE V NAŠOM ESHOPE

V roku 2013 organizácia AA reagovala na viac ako 56 000 porúch spôsobených prehriatím motora.

Príčiny……
Motory pri spaľovaní paliva vytvárajú veľké množstvo tepla. Z rôznych dôvodov je 50-50 chladiacich zmesí (voda a nemrznúca zmes) často príliš horúcich. Keď k tomu dôjde, chladiaca kvapalina vo vnútri motora sa začne meniť z kvapaliny na paru. Akonáhle sa vytvorí prvé parné vrecko, bude rýchlo nasledovať druhé a tretie, čo vedie k varu a poruche motora alebo úplnému zlyhaniu.

Obmedzený prietok chladiacej kvapaliny
Prietok chladiacej kvapaliny môže byť obmedzený vo vnútri chladiča a motora. Najčastejšou príčinou obmedzenia prietoku chladiacej kvapaliny je vnútorná korózia, ktorá sa časom hromadí a je takmer vždy prítomná v motoroch klasických automobilov. Účinnosť chladiacich čerpadiel sa môže časom tiež znížiť, pretože sa vyvíja lokálna korózia a erózia.

Obmedzený prietok vzduchu
Prúdenie vzduchu bude obmedzené, keď je chladič čiastočne zablokovaný nečistotami alebo sú poškodené chladiace rebrá. napr. od blata, lístia, kameňov atď. Znížená rýchlosť ventilátora spôsobená prešmykujúcimi sa remeňmi alebo opotrebovanými kefami elektromotora tiež zníži prúdenie vzduchu v pomaly sa pohybujúcej alebo stojacej premávke.

Obmedzený prenos tepla
Prenos tepla (tepelná záťaž) bude značne obmedzený, ak sú chladiace kanály čiastočne alebo úplne pokryté koróziou alebo iným sedimentom. napr. Hrdza (oxid železitý). Tieto problémy sú bežnejšie u vozidiel určitého veku a počtu najazdených kilometrov – ak teraz prejdete na Evans, takýmto problémom sa dá predísť neskoršej životnosti motora.

Vysoké zaťaženie motora
Čím tvrdšie motor pracuje, tým viac tepla produkuje. Vysoké zaťaženie motora môže byť spôsobené rýchlosťou alebo potrebou výkonu. napr. ťahanie karavanu za auto alebo elektrickej záťaže za generátor. Ak sú prítomné niektoré z vyššie uvedených obmedzení, potom sa výrazne zvýši potenciál prehriatia motora.

Teplota okolia
Rýchlosť prenosu tepla z motora do vzduchu je ovplyvnená teplotným rozdielom medzi nimi. Letný vzduch môže byť o 40 °C teplejší ako zimný, čo výrazne znižuje rýchlosť prenosu tepla a často vedie k zvýšeniu teploty motora. Ak sú prítomné niektoré z vyššie uvedených obmedzení, potom sa výrazne zvyšuje potenciál prehriatia motora.

Riešenie…..
Logickou odpoveďou je zvoliť chladiacu kvapalinu s vyšším bodom varu ako voda, aby sa predišlo nežiaducej tvorbe pary a varu. Bezvodé motorové chladivá Evans majú bod varu nad 180 °C. Vo vnútri motora sa nepremieňajú na paru a vždy zostávajú v tekutej forme. Tým je zaistený stály prenos tepla pre nové a staré motory, bez ohľadu na ich stav alebo zaťaženie. Motory prerobené na Evans nebežia pri teplote 180 °C, pretože vždy nachádzajú prirodzenú rovnováhu prenosu tepla (tepelnú rovnováhu) pri teplotách medzi 105 °C – 115 °C. Ako potvrdilo viac ako 1,5 milióna bezvodých prestavieb od roku 2001, všetky typy motorov môžu bežať bez problémov s použitím Evans. Chladiaca kvapalina Evans Powersports bola „chladivom voľby“ pre tím Honda World MX Team za posledné štyri roky a nedávno SAS upravila všetky svoje vozidlá. a bicykle na beh s Power Cool 180.

Prechod na Evans prináša niekoľko ďalších výhod, vrátane:

  • 10+ rokov životnosti chladiacej kvapaliny
  • HSE uznané ako netoxické
  • Žiadne obarenie spojené s prevarením
  • Žiadny vnútorný tlak = žiadne prasknuté hadice
  • Odstránenie korózie na vodnej báze
  • Eliminácia vodnej erózie
  • Odstránenie kavitácie na vodnej báze
  • Potenciál zvýšiť výkon


Bezvodé motorové chladivá Evans sú dostupné u mnohých bežných a špecializovaných distribútorov na Slovensku. Ak chcete nájsť svojho miestneho obchodníka informujte sa na 0902 268 178.

PRODUKTY EVANS NÁJDETE V NAŠOM ESHOPE